En måndag med VAA (=vård av sjuk Annie)

Man ska inte försöka betala sina räkningar när man är sjuk och yr i huvudet. Jag höll just på att försöka betala 63276352075 kr till Telia när jag upptäckte att jag råkat skriva in OCR-numret under rubriken "belopp". Lyckligtvis HAR jag nu inte 63276352075 kr så jag antar att de inte hade kunnat ta dem ifrån mig ändå. = )

Eftersom det är några dagars inkubationstid på maginfluensa och det ju är väldigt smittsamt började syrran och jag på ett intressant tankeexperiment om hur många jag kan ha smittat innan jag själv märkte något;
mina kollegor på jobbet, scenarbetarna på Dramaten, de som dansade på Bysis i fredags, deltagarna på skrivarkursen, badmintonspelarna i hallen, folk på tunnelbanan, folk på roslagsbanan, taxichaffisen, konsumtanten.... Ja, och tänk sen på alla de i sin tur smittade. Egentligen är det ju rätt otroligt att någon undkommer maginfluensan.

Idag mår jag lite bättre. Fick sova gott hela natten utan mardrömmar om att lakanet var ett excelark som jag blivit inrullad i.... Ja, skratta ni, men det var faktiskt riktigt otäckt.

Kommentarer
Postat av: lassi.

hm, svår fråga eftersom vi inte har mjölk-kor. Rune här bredvid har det, om jag träffar honom kan jag fråga. men jag tycker att det låter lite skumt.

vi har kor som betar i naturreservatet och håller markerna öppna. dom käkar som fan kan man säga. jag tror att dom har ätit upp min handske som jag tappade igår...

hoppas du blir frisk snart!

2007-04-02 @ 13:30:14
URL: http://mangopulp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0