"Man ska inte skriva en massa blogg"

Dessa ord yttrade min mor igår när min syster och jag diskuterade Tingsnotariens blogg. Min mor tyckte att "blogg" var ett mycket konstigt ord som lät ungefär som "blaj" vilket i och för sig var mycket passande eftersom det inte är något man bör ägna sig åt. Varför, undrade jag. Jo, för att man inte ska blotta sina innersta tankar för en massa människor som man inte känner, menade min mor. Det kan slå tillbaka mot en när man minst anar det. Det här tyckte jag lät lite läskigt faktiskt. Men i så fall är ju hela mitt liv jättefarligt. För jag är ju rätt naiv till naturen och talar nästan alltid om vad jag tänker och känner.
I alla fall måste jag försvara mig med att jag tycker att en blogg har positiva sidor också. Det är ju så skönt att få skriva av sig. Det är som det där denkariet i Harry Potter där man kan hälla ner sina tankar när det blir för mycket att ha i hjärnan. Och så är det ett sätt att dela med sig. Jag kan dela med mig av min sorg när jag behöver det, dela med mig av min glädje när jag har sådan och dela med mig av saker jag tycker är roliga när jag är på det humöret. Och jag tvingar inte på någon mina tankar. Det är alldeles frivilligt om man vill ta del av dem eller inte. Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: 99% Flata

Jag håller nog med din mor lite, speciellt när det gäller den typen av blogg som jag skriver.
Men livet vore rätt så tråkigt om man skulle vara så hemskt försiktig precis hela tiden.

2007-04-19 @ 15:48:39
URL: http://99procentflata.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0