Vårform

På jobbet idag slogs jag plötsligt av att jag faktiskt förstod en del av det jag gjorde! Jag laddade ner mina filer med periodiseringar och gigantiska excelark och fick faktiskt inte lika stor panik som vid förra månadsrapporteringen. Det måste innebära att jag gjort vissa framsteg.

Efter att ha suttit på min vackra bak (har lärt mig att man mår bra av att smickra sig själv med jämna mellanrum) och studerat en dataskärm hela dagen kände jag ett sug efter att få röra på mig. Gav mig därför ut på en kortare joggingrunda. (En längre orkar jag nämligen inte med.) Vågade dock inte använda mina nya löparkläder. Dels var det lite för kallt, men mest tycker jag inte att jag är värd att bära dem än. Jag är i så dålig form att det bara skulle kännas pinsamt att bära proffsiga löparkläder och bli omgången av en fet dam med stavar.

Jag kallade det först att jag är i usel form, men Frida rättade mig och menade att det var mycket bättre att använda den skönare omskrivningen "vårform". Det känner jag mig faktiskt mycket bekväm med. Det ordet rättfärdigar liksom min dåliga kondition och antyder att det är fullt normalt att vara otränad i början av säsongen.

Något annat som är i mycket dålig form är mitt hår. Varje morgon grinar jag illa när jag ser min frisyr i spegel. Eller, det är kanske att ta i att kalla den frisyr... Undrar om jag kan ha toppluva på jobbet de kommande två veckorna fram till min frisörtid?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0