Ansiktsbok och fredag i akvariet

Efter många och långa påtryckningar gick jag till slut med i Facebook (Ansiktsbok, ej att förväxla med ansiktsburk). Jag förstår fortfarande inte riktigt vad det är bra för, men jag godkänner snällt alla "Requests" som mina vänner skickar mig. För några dagar sen fick jag också någon konstig uppsättning frågor som hette "Compare your friends" som någon ville att jag skulle svara på. Det visade sig dock vara otroligt svårt att fylla i den. Programmet visade bilder på två av mina vänner och ställde frågor som: "Vem av dessa luktar godast? Vem av dessa skulle du helst ligga med? Vem av dessa skulle du helst dela en vecka på en öde ö med?" Det fanns en knapp som hette "Skip question", så den tryckte jag på hela tiden, tills jag knappt hade besvarat en enda fråga. Ja, men ni förstår ju! Ska mina vänner gå in och se att: "Shit! Annie tycker att jag luktar illa!"  eller "Va, Annie vill inte ligga med mig." Eller ännu värre: "Va? Annie vill ligga med mig!" Jag skulle ju inte ha några vänner kvar...

I en diskussion om politik på Qruiser skriver en kille: "Jag tycker om Mona Sahlin, men inte hennes politik." Jag undrar vad det är killen tycker om? Hennes frisyr? Hennes leende? Eller kanske hennes goda äppelpaj?

Igårkväll var jag med M på en restaurang som jag inte varit på förut. Hermans heter den och den ligger en bit ifrån Slussen och är vegetarisk. Maten var god och utsikten var jättefin med båtarna som åkte förbi nedanför och Gröna Lund tvärsöver vattnet. Lite smådyrt var det dock. Efter det gick vi en sväng till Roxy eftersom M inte hade varit där förut. En trevlig kväll med mycket "författarprat" blev det.

Idag är det så fuktigt på vårt kontor att det känns som att sitta i ett akvarium och andas in vatten. Jag skrev just till chefen och frågade om det gick bra att jag tar ledigt i morgon. Jo, det gick väl bra, tyckte han. Jag kommer snart få rykte som arbetsskygg så mycket ledigt som jag tar, men jag måste bara få vara ute och dra in all sommar i lungorna. Snart är det höst och mörkt igen och då kan jag jobba.

image66

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0