Getting wet in the Brunnsvik

Idag är det måndag och jag sitter på kontoret och skriver på min blogg istället för att arbeta. Skäms på mig. Men jag ska strax fortsätta. Tänkte bara berätta om gårdagens äventyr först. Igår var jag nämligen ute och paddlade kajak. Jag har hållit mig ifrån den sporten ett tag eftersom det gick så otroligt dåligt förra gången jag provade. Den gången var jag ute med mitt ex och hon försvann snabbt i fjärran medan jag satt och plaskade på stället och kajaken inte tycktes vilja röra sig framåt överhuvudtaget. Den här gången gick det faktiskt bättre. Jag paddlade med en nyupphittad kompis i Brunnsviken och (nej, jag hittade henne inte i Brunnsviken men det var där vi paddlade) även om hennes teknik var väsentligt mycket bättre än min så kom jag faktiskt framåt den här gången. Vi hade vissa problem att ta oss igenom den smala passagen vid Ålkistan eftersom det ständigt kom en massa båtar från fel håll, men i övrigt gick det väldigt smidigt  hela vägen. Det var också perfekt väder: soligt och varmt och det blåste precis sådär lagom att det bara var skönt. På vägen tillbaka till uthyrningen pausade vi och drog upp kajakerna vid en liten strand. Det var när jag skulle ta mig i kajaken igen som jag tappade balansen och hela ekipaget välte. jag blev plaskblöt från midjan och neråt och jag hade inget ombyte med mig. Det gjorde i och för sig inte så mycket eftersom det var varmt både i vattnet och luften men det är ju ändå lite pinsamt att ha druttat i och folk kanske tittar konstigt på en på bussen på hemvägen... När vi hade paddlat tillbaka till uthyrningen hade dock det mesta vattnet runnit av mig och förutom att mina byxor hade en mycket mörkare grön färg än när vi startade kunde ingen se hur blöt jag var. Möjligtvis att någon kunde ha hört tjippandet i mina plaskblöta skor, men det var ingen som sa något åtminstone. = )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0