Middag på fjolljollen

Igår var jag på födelsedagsmiddag på båten Patricia, eller "fjolljollen", som min vän G kallar den. Med på middagen hade jag en namne, som jag därför i detta inlägg kommer att kalla Annie 2. Detta medför att jag själv blir the one and only original Annie och Nr 1, vilket kanske inte är särskilt ödmjukt, men hur förvirrade skulle ni inte bli om jag kallade mig själv för Nr 2? Alltså: Vid påstigningen noterade Annie 2 att personalen ombord var klädda i konstiga kläder och färgglada peruker. Hon frågade en grönklädd man med antenner på huvudet om det hände nåt särskilt ikväll.

Den gröneJa, det är gaykväll!
Konfunderad Annie 2: Ja, jo det vet jag..
Annie 1: Visste du inte att såna där gaypersoner alltid är gröna och har antenner?
Annie 2: Jaha! Ja, jag har alltid misstänkt att Shrek är gay...

Som ni kanske tidigare läst på min blogg hade jag blivit varnad för att Patricia var en "köttmarknad" och även om vi alla beställde in oxfilé antar jag att detta inte var det som man hade syftat på. Jag tror dock att man går säker om man bara sitter i restaurangen och äter middag och det var det vi gjorde. Vi satt vid ett öppet fönster där ljummen kvällsluft flöt in och vi hade fin utsikt. Där drack vi vin, åt hummersoppa, oxfilé och glassbåt och hade mycket trevligt innan vi sade adjö till vår rosahåriga servitris och stolpade i land. Så avlöpte den kvällen. Den där köttmarknadsdelen av båten får jag undersöka nån annan gång.


image68

Kommentarer
Postat av: Hanna

Den där hummersoppan går inte av för hackor :)
Min egen erfarenhet är dessutom att det är mest köttmarknad för killarna...

2007-08-27 @ 17:43:48
URL: http://hanusi.blogspot.com
Postat av: Annie

Jaså? Det låter som du är lite besviken? ; )

2007-08-27 @ 19:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0