Mitt lilla knä å ja

"Om du tar av dig byxorna också. Och så luta dig lite mer till höger. Bra. Och sen böj benet lite mer. Och titta var du har kameran. Kan du lägga dig ner? Och så lägg ena benet över det andra. Perfekt."
Igår var jag och posade för en snygg tjej på Sabbatsbergs röntgenavdelning. Det skulle nämligen tas bilder på mitt onda knä. Efter att ha knaprat piller i en vecka gjorde det mer ont än nånsin och min haltande gång har gjort att min syster numera kallar mig Herr Flick. Får väl erkänna att jag inte vilat så mycket som jag borde, men hur kul är det att sitta still hemma i soffan när man har semester och det är festival?

Det ringde just på telefonen:
"Hej, jag vet inte om jag kommit rätt, är Peter där?"
"Nej du, här finns ingen Peter vad jag vet", svarade jag.
"Nähä. Nej, det ska du vara glad för. Han är inte särskilt trevlig faktiskt."

Dagens tips: Lägg inte ett blött paraply, en röd nagelfil och din vita favorittröja i samma väska. Vafan skulle jag göra det för, undrar ni och det är precis vad jag frågar mig själv också när jag står och skrubbar allt jag kan för att få bort de röda fläckarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0