Hjul? Jaså jul....

På jobbet finns det massor att göra hela tiden och när jag kommer hem är jag helt slut. Jag vågar inte ens tänka på hur många Karins Lasagne jag ätit de senaste månaderna. Förmodligen försörjer jag ensam hela Familjen Dafgård.

Men vi jobbar inte precis hela tiden på jobbet. Två gånger om dagen har vi rast. Då pratar alla om julklappar. Jag har lite svårt att ta in det. Jul? Nej.. inte än va? Men okej, det kan väl vara bra att åtminstone börja tänka på julklappar. Jag bestämde mig på vägen hem från jobbet att försöka försätta mig i rätt stämning. Jag hämtade upp alla julpynten från källaren och satte på min julskiva. Medan Tommy och Sissel sjöng att Julen är här och Markoolio tyckte synd om tomten satte jag fram adventsljusstake, tomtar och annat juligt. Men.. nej, jag kan ändå inte ta in det. Det finns nog faktiskt bara en sak som hjälper. Ja, ni vet nog vad jag tänker på: snö! (Julen den e aldri vit, allt e bara skit. Tomten får ta bilen, kör i ytterfilen)

Men nu när jag tänker på saken har jag ju faktiskt några klappar i alla fall. Tur att syrran tjatade på mig om att göra klart julklappskalendrarna. Nu är de klara och de blev faktiskt jättebra. Men när man bläddrar mellan månaderna och ser den enda vackra sommarbilden efter den andra är det väl inte direkt julen man tänker på...


image100
Blommorna från C och H är fina i af. ; )

Kommentarer
Postat av: lassi.

hihi! tänka sig att blommorna fick vara med i din eminenta blogg. hur är det med boken och dom soltorkade tomaterna då? läst och uppätna hoppas jag.

God Jul!

2007-12-06 @ 00:52:24
URL: http://mangopulp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0