Nån som kan norska?

P säger: Fotboll på tv!

Annie säger: Usch då. Det är alltid lika obehagligt när det händer

P säger: Haha

Annie säger: Saft Suse. Eller vad hette det nu igen..

P säger: Vet inte riktigt vad du försöker säga siz

Annie säger: Jo jag fick en massa norska serietidningar när jag var liten, med Donald, och han sa alltid Saft Suse. Fast jag fattade aldrig riktigt vad det betydde..

P säger: Saus är sås...

Annie säger: Nej nej. Saft Suse. Det är nåt utropsord.

P säger: Ok, ska fråga flickan

Annie säger: Ja gör det

P säger: Hon fattar inte vad jag snackar om..

Annie säger: Nähä... säg att Annie läst det i Kalle Anka på norska. Donald brukade ropa det när han blev förvånad.

P säger: Nej, den ledtråden hjälpte inte alls, hon har aldrig hört det förr!

Annie säger: Vad skumt.. minns jag fel då.. men jag hade verkligen för mig att det var det han sa...

P säger: Ja jag vet inte, du får forska vidare!

Annie säger: Jo det finns. Det kommer upp norska texter när jag googlar på det.

P säger: Ok.

Annie säger: "Saft Suse! Jeg skulle skrive noe morsomt her, men så glemte jeg det. "

P säger: Ngn förklaring då?

Annie säger: Nix. Vilken dålig norska du har som inte kan norska ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0