Nightswimming

Igår var det firmafest. Ordet firmafest låter rätt tråkigt i sig och jag hade nog inte större förväntningar. Kanske hamnar man bredvid nån trist gubbe som man måste prata med. Man får sitta där vid nåt långbord resten av kvällen och låtsas vara intresserad av det han säger. Ja, nåt sånt hade jag nog tänkt mig.

När G och jag kom till stället, som för övrigt var riktigt fint, fanns det inte så många platser kvar och vi fick därför sitta tillsammans och prata strunt istället för att öva fin konversation med främlingar. En annan bra sak med att vi var sena var att vi direkt blev serverade mat och vin, som de andra hade suttit och väntat på ett bra tag. Sedan röjdes en del bord undan och det blev dans, alltså med riktiga bra låtar och ett band som spelade. En snygg tjej med en riktigt bra röst blandade nya låtar med klassiker och musikerna i bandet var riktigt duktiga. G och jag hade tänkt smita tidigare för att få se vem som vann Idol, men vi blev kvar och dansade istället.

Nån gång efter midnatt kom jag hem och jag kände mig faktiskt väldigt pigg och glad. Jag som hade hållit på att somna på jobbet innan vi gick iväg till festen. Jag väntade med att sova och tog ett bad och låg där ett bra tag och sjöng en massa konstiga låtar som tex Lotta Engbergs "Jag trodde dig när du sa att du älska´ bara mig, Åh vad jag älskade dig just då". Jag vet inte varför, men det kanske kändes som en rolig kontrast till musiken vi hade dansat till. Och så ekade det ju så kul i badrummet. Nu såhär dagen efter kom jag att tänka på att det här huset faktiskt är väldigt lyhört och att man förmodligen inte ska vare sig bada eller sjunga i badrummet mitt i natten. Well well. Efter badet blev jag i alla fall plötsligt väldigt trött och gick och lade mig i sängen med blött hår och somnade direkt. Nu ser jag ut som ett sånt där penntroll. Ja, fast med slightly bigger boobs. Haha. Vilken konstig bild jag fick i huvet nu. Okej, dags för frukost, eller lunch eller vad det nu blir.

En fin helg önskar jag eder alla båd herre å fru.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0