Nu är den här: Annies citatlista! Läs och njut (eller känn ånger)

Såhär i slutet av året har tv-kanalerna en massa sammanfattande program om året som gått. Krönikor, minnesprogram, topplistor och allt vad det är. Och då ska väl inte jag vara sämre! Behold: Annies citatlista! Tyvärr har jag inte gjort som tv-kanalerna och samlat in citaten under året och skrivit ner dem. Därför minns jag kanske inte allt bra som sagts. Men å andra sidan är ju det här de citat som verkligen fastnat hos mig. Dessutom har ni inte sett dem i tv redan. Fast en del har ni förstås läst här på bloggen. När jag tänker på saken är en del av citaten till och med äldre än ett år. Sådana bonusar har de i alla fall inte på tv!


Mina favoritcitat utan inbördes ordning:


1. LM ( inte helt nykter på P:s fest): Mina örhängen låter som en främlinglåt.

2. M (inte helt nykter i taxin): Kan du dra kortet och köra samtidigt, fast du är man?


3. Miss J (inte helt nykter i taxin): Gruppvåldtäkt kan vara trevligt. Bara alla är med på det.


4. Anonoym bitjej: Låt oss nu alla fokusera på min klitoris.


5. Anna (på väg till badbryggan): Om man flaxar såhär med armarna så tror bromsarna att man är en stor fågel och då bits de inte.


6. Mamma (berättar rolig historia): Och då sa den bedragne mannen: "ut med dig din turk!"
Nej, vänta.. Hur var det? Jo: "..ut med dig ditt kräk!" Och mannen i sängen svarade: "Nej, inte krek, turk!"


7. Pappa (som just lyckats få snöret till tepåsen två varv runt glasögonbågarna) : Jag kan inte ställa ner koppen.


8. Okänd människa frågar om vägen: Ursäkta, vart ligger affären?
Pappa (irriterad på människor som säger vart i stället för var): Därt!

9. Lisa (i bil på sommarparkering): Puh. Här är så varmt så man får stånd.


Och så några som inte är ur bekantskapskretsen men som förtjänar att nämnas ändå:


10. Ebbas värld:

Ebba: Är du en sån där stekare?

Stekaren: Nja...

Ebba: Min pappa är svetsare.


11. Ebba och Claes af Geijerstam:

Ebba:  Jag vet vilket program du kan vara med i.

Claes: Jaså,vilket då?

Ebba: Antikrundan. Som föremål alltså.

Claes: Far åt helvete ungjävel.


12. Kajsa (Lesbian thoughts by Kajsa): Porr, det är ju som att vara publik till en falsk fotbollsmatch. Man får inte vara med och spela och matchen är ändå bara uppgjord.


Så, det var alla citat för i år. Men var inte ledsen om du inte kom med. Du har ju ett helt år på dig att kämpa dig in på nästa års lista.. ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0