Tv-inspelning

Jag fick ta ledigt från jobbet för vi skulle vara på inspelningen redan 11,30. Där fick vi träffa alla som skulle jobba med programmet, bla programledaren Hanna Hedlund, som jag tyckte verkar supertrevlig. Vi fick också lära oss hur vi skulle gå på scenen. Sedan skulle våra kläder godkännas av en stylist och efter att ha sett vad vi hade med oss sprang stylisten och hämtade kläder ur nåt förråd och ville att alla skulle byta. Jag slapp byta faktiskt. Det måste ha varit tack vare Idas shoppinghjälp. Sedan fick vi gå in i sminkstudion och bli proffssminkade och få håret gjort. Det var himla kul. Sminktjejerna blev mycket förtjusta i mina stora ögon ( Ååååh Liza Minelli!) och höll på jättelänge med olika ögonskuggor och lösögonfransar och mascaror fastän de andra deltagarna var klara för längesen. Till slut kände jag knappt igen mig. Undrar om ni kommer göra det? Om ni vill se mig på tv sen får ni titta efter en lila top med en rockig spretig frisyr och väldigt svarta ögon.

Singing Bee-tävlingen är inte särskilt rättvis. Alla står nämligen på rad på scenen och den som hamnar sist i raden ligger sämst till redan från början. Gissa var jag hamnade? Jo, sist i raden. Om alla innan mig då svarar rätt (sjunger rätt) får jag inte ens chansen att få en fråga. Därför var jag rätt nervös när vi klev upp på scenen. Ja, mer än så får jag tyvärr inte berätta. Programmet kommer på TV3 nån gång i vår så ni får titta själva hur det går då.

Nu ska jag försöka se om jag kan komma ur de här lösögonfransarna på nåt sätt. De borde ju montera ner en innan man går hem! Jag råkade somna igår med makeupen på mig, men den är faktiskt lika fin idag. Och inte ett märke på kudden! Amazing. Man skulle ha en sån där sminktjej hemma som gör en fin vare dag. Ja, frisören skulle jag också gärna ha. Fast sminktjejen var snyggare.. = )


image104

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0