In heaven

”Vet du redan innan man säger det vad man tänker beställa”, frågade jag Rivjärnet i restaurangen igår.

”Ja, oftast”, svarade hon. ”Fast vissa kunder är svårare än andra. Vissa äter alltid samma sorts mat medan andra är mer ombytliga”.

”Då testar vi i morgon om du vet vad jag kommer beställa”, sa jag. Rivjärnet såg lite orolig ut. Kanske är jag en av de där ombytliga kunderna. Jag skulle kunna tänka mig det. För jag brukar ändra mig en tre-fyra ggr i kön fram till kassan.


Idag var det alltså dags och jag spanade in matsedeln och såg att nu var det solklart att jag skulle ha baconlindad kyckling. Jag kom fram till kassan och spände ögonen i Rivjärnet som såg road ut.

”Ja, du är lite svår. Men jag skulle gissa på kyckling”. Tja, vad ska man säga? Rivjärnet, hon har koll hon.

 

Idag var det också dags att prova på massage och jag hade ju lovat att rapportera allt om min upplevelse! Var det smärtsamt? Nej. Var det alldeles alldeles underbart? Ja! Jag njöt varenda sekund och efter en halvtimme var jag nästan ledsen att det hade gått så fort. Men nu: vad smidig jag känner mig! Allt det där stela och onda i axlarna är som bortblåst! Vad synd att jag inte ska jobba kvar här. Det hade ju varit så smidigt att kunna fortsätta ta hissen ner i källaren och få massage precis när jag vill!


Kommentarer
Postat av: Beundrarinna

Jag skulle med glädje ställa upp och massera dig när du har slutat på ditt jobb.

/B

2007-02-11 @ 21:49:34
URL: http://www.anniesbeundrarinna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0