Semmelsug

Igår kväll efter styrelsemötet blev jag plötsligt otroligt sugen på semlor. Som tur var stannade buss 56 precis utanför café Kungstornet och jag såg min chans. Till min besvikelse var alla semlor slut! Gick med tunga steg bort till Hötorgets tunnelbana. Då kom jag på att Konsum ju faktiskt hade öppet fortfarande och jag hade ju köpt en riktigt god semla på en Konsum-butik förra veckan. Med nya förväntningar på mumsig semla steg jag in på Konsum och frågade var semlorna fanns.
Konsumpojken, glatt: "Semlor får vi in i morgon."
Jag, oförstående: "Men, jag är ju sugen på semlor NU!"
Konsumpojken kallt: "Då får du väl baka egna"
Min haka föll ännu ett snäpp. Ingen semla? Baka egna? Här kommer man hem kl 21 på kvällen, helt slut efter en jobbig dag och han tycker att jag ska ställa mig och BAKA? Jag bara tittade på honom med tomma ögon.
"Dessutom är det för tidigt för semlor", lade han viktigpetterigt till. Jag spände ögonen i honom och förkunnade med eftertryck:
"Det är ALDRIG för TIDIGT med SEMLOR." Sedan lämnade jag butiken med bestämda steg.

semlor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0