Don´t let it bring you down, it´s only castles burning...*

På tv tog Skärgårdsdoktorn emot alla och var så vänlig och tillmötesgående, men när jag ringde till vårdcentralen ute på min skärgårdsö så sa de bara att eftersom jag var stockholmare så kunde de inte hjälpa mig där. Jag måste åka in till Stockholm och söka vård där. Pah. Nåt sånt hände minsann aldrig i serien på tv!

 

På grund av Skärgårdsdoktorns vårdvägran fick jag åka hem från landet, trött, förkyld och med ont i mitt högra knä, för att söka vård i staden. Jag och pensionärerna haltade ut ur bussen och in på vårdcentralen. Där fick jag efter en timmes väntan träffa Stadsdoktorn. Hon kunde inte säga säkert sa hon, men trodde att det bara var en inflammation i knäet. Jag fick inflammationsdämpande och smärtstillande och hon sa att om det inte hade försvunnit om en vecka så skulle jag komma tillbaka. Jag fick också order att vila. Och jag som redan vilat i en hel vecka! Jag mår verkligen inte bra av att sitta still. Jag blir alldeles rastlös och irriterad. Min största respekt för dem som lever med smärta varje dag. Mitt onda knä och jag sökte lite tröst på msn men där fick vi bara helskumma nyheter kastade i ansiktet på oss som inte piggade upp ett skvatt utan bara fick oss att undra om det finns några som helst normala människor nånstans. Som tur var ringde sen Anna och Linda och tröstade mig. Tack för att ni är så snälla. Jag blev jätteglad. = )
 
Istället för msn gick jag därför in på Qruiser och tänkte att det kanske fanns några trevliga människor där att underhålla sig med. Då fick jag en briljant idé: Jag satte jag mig i spotlighten med texten: "Drömtjejen, om du ser detta; klicka här". På det sättet blir det ju mycket enklare för henne att hitta mig tänkte jag. Men ingen drömtjej verkade komma. Vissa påstod sig visserligen vara drömtjejen, men jag avslöjade dem genast som bedragare. (Drömtjejen heter inte "Kille 50" eller "Förlovad") Sen, plötsligt, såg jag henne i besökarlistan, tjejen som jag ju redan visste var min drömtjej. Tyvärr dumpade hon mig för några månader sen utan att jag aldrig riktigt förstod varför. Men jag får väl lägga till det i texten som ett förbehåll nästa gång kanske: "Drömtjejer som jag inte redan blivit dumpad av; klicka här". För det måste väl finnas fler än en? Eller? Jag hoppas verkligen det.


Ja, om ni av någon outgrundlig anledning inte märkt det så är jag på dåligt humör idag. Men jag är ändå lite glad för att vissa av er är så duktiga: Grattis Anna som har blivit journalist, grattis Frida som har blivit gay. Eller, man kan nog inte säga att någon blivit gay förstås... Grattis Frida som kommit ut som gay och grattis Anna som kommit ut som journalist. Eller nåt. Lycka till på era framtida banor. ; )


*Annie Lennox: Don´t let it bring you down


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0