"Full av längtan, full av vårtor"

Igår pratade E och jag om hur man svårt det kan vara att höra texterna till vissa låtar. Och ibland, när man inte hör, så fyller man själv i något man tycker passar (mer eller mindre bra). Det gör tex min syster. Jag har flera bra exempel:

Carola: De finns i Gamla stan, frågorna som jag har. (Det finns inga bra svar på frågorna som jag har)

Cajsa-Stina Åkerström: Lite socker knäckebröd o choklad, framme vid mjölken fanns det bara ett litet barn. (Framme vid mjölken fanns det bara en liter kvar)

Tomas Ledin: Full av längtan, full av vårtor, du har gjort mig till en man som älskar (Full av längtan, full av åtrå)

Men egentligen blir ju texterna mycket mer orginella så som min syster hör dem. man kan ju riktigt känna besvikelsen hos den stackars Cajsa-Stina när hon ska handla mjölk och allt som finns kvar är ett litet barn. Jag ska hyra in syrran sen om jag behöver en juste text till melodifestivalen. = ) Hon kanske tex kan skriva om tall-joxen (=talgoxen), båtsaken (=båtshaken) eller riddarsborren (riddarsporren). Ja, jag hoppas du inte känner dig utelämnad nu lilla syster, men jag tycker ju det är så sött. ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0