Midsommar

Jag har haft en riktig långhelg med ledigt torsdag-måndag. Det var inte fel alls. Enligt Aftonbladets karriärtest bör jag bli antingen florist eller reseledare, men det märktes inte när syrran och jag var ute och plockade blommor i torsdags:

Syrran: Nu börjar min bukett bli klar.
Jag: Jag har inte hunnit få ihop så mycket än.
Syrran: Det ser ut som du dragit upp ogräs.
Jag: Tack. (försöker dra loss blomma) Det var tusan vad den här satt fast hårt.
Syrran: Du får väl gå mer på gymmet.
Jag: Urk, det är en massa sånt där spott på de här blommorna.
Syrran: Ja, du och lössen dras till samma. (Hejdlöst skratt)

Ja, så hon är hon min lilla syster, en liten ängel. In disguise. = ) Jag tror jag ska lägga ner det där med blomplockning. I alla fall i vissa sällskap. Annars rymde helgen många andra trevliga inslag, som solning, fem timmars midsommarlunch, träning, bad, bastu, promenader med och utan fröken F, shopping i Norrtälje, tennis och söta sms. Bra övning inför semestern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0