Rumpvärkande och mobillös

Idag: En mulen måndag i ett grått Stockholm och en sömnig Annie.

Ska jag  berätta om min helg nu tycker ni? Få se, jag vet inte om jag minns den riktigt. Jo, i fredags var vi ute. Och sent blev det också. Somnade inte förrän kl 6. Minns att Miss J anlände till Bysis en halvtimme före stängningsdags. Efter en kvart gick hon ut och skulle röka och sen var hon borta. Jag skrev ett sms och frågade vart hon tog vägen. Nästa dag fick jag ett svar: "Jag blev alldeles för full så jag gick hem". Jag kunde inte låta bli att skratta lite för förra gången vi var ute avvek Miss J redan i kön in till H62 med orden: Nä, nu börjar fyllan avta så då är det inget roligt längre. Jag måste gå hem". Ja, det är ens svår balans det där.. (?)  = )

Lördagen gick nog mest åt till att sova, men en liten picknick hann vi med också. Och en tvätt hann jag faktiskt också lägga in på kvällen innan jag susade i väg i Mormor (min röda lilla bil) ut till landet. Klockan åtta nästa dag skuttade jag ur sängen (nåja, de som såg mig släpa mig ut i köket kanske inte skulle ha använt ordet skutta) för att gå på årsmöte i samfällighetsföreningen. I fyra timmar satt vi sedan på hårda trästolar och diskuterade skogar, ängar, bryggor, vattenledningar och andra spännande saker. Själv var jag mest glad att jag överlevt mitt första år som kassör utan några större fadäser.

Efter mötet gick syrran och jag ut med grannens hund, lilla fröken F. Hon var nyklippt och inte alls sitt vanliga glada lurviga jag utan såg mer ut som en ledsen liten råtta. Dessutom frös hon när det blåste på henne vid havet. Stackarn.

På söndagkvällen körde jag så hem i Mormor igen. Hemma i min lägenhet hade Mållgan tydligen levt vilt när jag var borta för det såg hemskt ut i lägenheten: en massa ovikt tvätt, odiskad disk och saker i högar. Upptäckte att min mobiltelefon visst ligger kvar i Mormor i garaget i Solna. Känner mig fruktansvärt handikappad utan den. Om ni försöker ringa mig är det inte så att jag inte svarar för att jag inte tycker om er.

Undrar varför det alltid är dåligt väder på midsommar? Hur fint det än är före och efter så är midsommar alltid kall och regnig. Är det kanske Guds sätt att säga att han/hon inte uppskattar att vi reser fallosymboler och hyllar fruktbarheten på detta hedniska vis? Ja, vem vet. Något positivt är i alla fall att det blir en kort arbetsvecka igen! ;)


image51

Kommentarer
Postat av: ela

Haha, vilken härlig blogg du har!

2007-06-25 @ 16:27:48
URL: http://menhallo.blogg.se
Postat av: Annie

Tack. = )

2007-06-25 @ 17:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0