State the password

"State the password" sjöng Grekland i melodifestivalen för några år sen och några killar som såg ganska mysko ut gjorde nån konstig robotdans. Först nu börjar jag förstå att det faktiskt var ganska talande och att man kan bli sådär knäpp av datorer som kräver en på tusen olika lösenord för vartenda lite sketet program man måste använda. Det finns alldeles för många och krångliga är de dessutom. Helst ska de vara något i stil med E0PiKj5s eller något annat käckt som är omöjligt att minnas. Men jag gör i alla fall tappra försök här på jobbet och hittar på meningar där varje ord står för en bokstav och betoningen ligger på de stora bokstäverna i lösenordet. Det kan bli mycket intressanta meningar när man bara tar de ord som först faller en in. Just nu skriver jag till exempel varje morgon in något om Zebramannen och hans 13 ryska Porrtransor för att kunna öppna min mail.

Här bakom mig pratar kvinnorna på marknadsavdelningen om tennis:
"Ja, Swedish Open är ju för män. Nordic Light är ju kvinnor så det är inte alls lika attraktivt." Nu skulle man ju kunna tro att marknadskvinnorna är sugna på att gå på tennis och se på attraktiva män, medan de tycker att kvinnorna inte är lika sexiga, men så är faktiskt inte fallet. De är bara intresserade av reklamvärdet och tittarsiffrorna på de olika turneringarna så att de vet var de ska köpa reklam. I andra fall är förstås kvinnorna attraktivast. ; )

Jag skulle vilja passa på att tacka Greta för att hon läst och kommenterat min bok. Jag blev jätteglad för alla tips jag fick på mailen nyss. Och vad ordentligt hon hade läst! Jag är alldeles imponerad! Se bara:
"På sidan 47 står det att Anna tar tåget den 23 december, fast vykortet hon skriver är daterat den 20 december". Fastän rätt många har läst boken nu är det ingen som någonsin orkat lägga märke till sådana detaljer. Uppenbarligen bor det en detektiv i Greta. Fast nu råkar det vara så att jag skrev så med flit för att Anna tänkte börja skriva kortet den 20 dec och hann skriva dit datumet men sen ringde någon på dörren så hon hann aldrig skriva klart kortet och gjorde det därför 3 dagar senare på tåget... Öh... nej, okej, jag skrev fel. = )
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0