Vielen Dank für die Blumen

Först vill jag tacka alla snälla söta människor som gratulerat mig på min födelsedag. Jag är otroligt impad att så många kom ihåg mig! Sedan skulle jag vilja be om ursäkt för att jag förmodligen inte kommit ihåg att gratulera er på era dagar.. hrm. Ja, det är dåligt. Skäms på mig. Fram till bara för nåt år sen hade jag ju stenkoll på alla födelsedagar. Jag har ju skapat en viss standard nu som jag bör upprätthålla.

Min söta familj hade varit och shoppat en massa presenter på Ikea och Nike och sedan hade de kommit på den mycket orginella idén att gå till La Pizza och hämta en massa pizzakartonger att slå in alla sakerna i. Jag blev mycket impad av alla stora fyrkantiga paket och döm om min förvåning när jag drog av papperet och upptäckte att jag hade fått en calzone på födelsedagen!. = ) Av min lilla syster fick jag en ny Singstar-skiva så snart får det bli Singstar-kväll hemma hos mig. Ni som vill komma kan även få hjälpa till att tömma all den sprit som ni stoppar in i min kyl varje gång ni kommer. Ni får inte stoppa in nån ny. Speciellt ingen folköl. Förstår inte varför folk alltid har med sig folköl när de ändå aldrig dricker upp den...

Ute på landet hade vi grillfest. Det var hur mysigt som helst. Och tydligen var det nästan 20 grader i havet. Själv kunde jag inte undersöka saken på grund av kvinnoontsförbannelse. Men det var rätt skönt att ligga ute i naturen och pösa i en solstol med. L och A fick gå själva ner till badbryggan och fäkta bort arga tärnor för att ta sig fram till stegen. Hörde rykten om att A utvecklat en teori om att vifta med armarna vilket skulle få tärnorna att tro att man är en mycket stor fågel och att de skulle då bli rädda och flyga sin kos. Vi testade även teorin på en hästbroms vid ett senare tillfälle och det verkade faktiskt fungera.

Väl hemma i stan igen skulle jag rädda E, som hade legat hemma i magsjuka hela helgen. Jag frågade om det var nåt hon behövde: Bananer? Cola?
"Nej, men snus", svarade E. (Ja, såna där snusare är lite konstiga) Detta fick alltså följden att jag var tvungen att gå och handla snus på Konsum. "General portion" sa jag till kassören och fick en erkännande blick från en snusare till en annan.

Det är så fint ute nu. Vill bara vara ledig. Men det blev i alla fall lunch o glass i parken idag. Riktigt skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0