Caffé Nero-frälst

 Idag var första dagen på mitt nya jobb, inne i stan. Det var alldeles omtumlande att plötsligt befinna sig bland hundratals restauranger och affärer istället för ute i ödemarken i Häggvik. 

Dagens lyx började med lunch på Grodan; kyckling fylld med soltorkade tomater med stekt potatis och balsamvinägersås. Helt otroligt gott. Inte jättebilligt. När jag sedan slutade jobbet hade jag en timme över innan jag skulle träffa Lampis och jag gick därför och handlade på Stadium, på Lindex, på Björn Borg och på Akademibokhandeln. Uppdämda shoppingbehov är farliga saker.

 

Sedan gick Lampis, jag och alla mina kassar till Caffé Nero, som jag fått rekommenderat av en vän. När jag steg in på restaurangen vaknade mina smaklökar till liv: menyn dignade av goda pastarätter, det luktade förföriskt gott och det fanns ett helt skåp fullt av läckra efterrätter. Jag stormtrivdes. Och allt var precis så gott som det såg ut och doftade. Lufsen, du måste gå med mig hit!

 

Hm. Inser nu att jag kommer bli mycket fattigare av att jobba inne i stan, fastän jag fått högre lön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0