Byxdiskrimineringslagen (Bdl) 3:16

Jag är lättstött. Nej, inte så att jag blir arg om du försöker mucka med mig, utan rent fysiskt. Jag har TRE blåmärken sen flytten i lördags!

I övrigt är jag allt annat än lättstött. I alla fall på det sättet att jag har väldigt svårt att bli arg. Till exempel blev jag inte arg i fredags när min lillasyster receptionisten mobbade mig genom att komma med en ful uppblåsbar kudde som använts som emballage i nån leverans och föreslå att jag kunde ha den att sitta på så att jag skulle nå upp till datorn. (Ha, som om du skulle vara så mycket längre!!) Men sen straffade det sig också direkt när hon av misstag råkade kopiera in 3096 filer på skrivbordet. Haha. Fasiken vad fullt det var. = )

Apropå det här med att vara kort så var jag hos skräddaren idag och fick ett par byxor upplagda. Funderade på hur mycket pengar vi korta människor egentligen får lägga ut extra på att lägga upp alla byxor vi köper. Om vi säger att man i snitt köper fem par byxor om året, och sen lever i kanske 80 år. Det blir då 60 000 kr som de långa personerna har över att köpa roligare saker för. Det är ju otroligt orättvist. Regeringen borde införa korthetsbidrag. Eller åtminstone borde det finnas lagar som säger att byxor bör tillverkas även för kortare personer. Hallå, jag är ju ändå 162 cm lång. Det finns massor med folk som är lika korta som jag! I fortsättningen tänker jag kräva att alla personer som är längre än 165 cm får bjuda på drinkarna när vi går ut...

Kommentarer
Postat av: Eskil

Haha, med mina 169 centimeter antar jag att mina små slantar skulle vara högt eftertraktade i baren om din vilja slog igenom...

2007-05-08 @ 01:31:14
URL: http://dessadimmigadagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0