Hard work work

Varje dag på jobbet bråkar jag med människor på vårt huvudkontor i ett annat land. Jag säger att de slarvat bort papper. De säger att de aldrig fått dem. Sådär håller vi på ett tag. En fruktlös debatt som allt som oftast leder fram till att jag får göra om samma sak flera gånger.

Idag slutade diskussionen med att tjejen jag mailbråkade med plötsligt sade att: "Oj, nu trillade visst papperet precis in hos mig här." När hon skickade över det till mig stod det längst ner "Happy Easter".

En annan sak som känns konstig är att jag inte har någon aning om hur de här människorna jag pratar med hela dagarna ser ut. Det skulle vara lite roligt att ha ett ansikte att koppla samman alla mail och konversationer med. Jag har skapat mig bilder i huvudet av hur de alla ser ut, men de kan ju vara hur fel som helst. Den käcka lilla fransyskan med rosa kostym och stora örhängen kanske är en fet dam i gulblommig klänning. Hoppas jag får åka över nån dag och hälsa på alla. Tror jag. De kanske skulle ha ihjäl mig för att jag är så jobbig...

Man märker att saker fungerar lite annolunda i andra länder. Jag skrev och frågade en leverantör i Baltikum angående en faktura som vi saknar och fick till svar att: "Vi använder en registrerad post men den är inte snabbare eller mer pålitlig. Jag har frågat posten vart fakturan har tagit vägen. De kommer att svara om 8 veckor."

Det finns människor som undrar varför jag håller på med ekonomi. Jag är en av dem.

 
image40

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0