När behöver man skärp?

Dagens rapport från jobbet: Jag har fått ett Rollermouse-bord. Varje gång jag sitter framför datorn och tittar ner blir jag lika förvånad över att musen är borta. (Ja hur fan lät det där?) Men jag vänjer mig nog snart. Det är mycket praktiskt det här att slippa använda datormus. Och det är säkert mycket bra för armen att slippa köra runt med den där också. (Nu har jag faktiskt sagt datormus så ni kan sluta skratta)


Jag har också fått en fin liten jojo till mitt passerkort, en sån där som man har till sitt liftkort i fjällen ni vet. Tanten nere på expeditionen sa:

"Jojon fäster lite dåligt bara i byxlinningen. Man ska ha ett skärp så funkar det bättre. Fast själv behöver jag inget för jag är för tjock."

"Jaha", sa jag. Nej, det får gå ändå. Jag brukar inte använda skärp."

"Nej, du är ju så smal så du behöver ju inget."

Hm. (?)

Dagens tips: Testa Vi-handlarnas butiksbakade pumpabröd. Fasiken vad gott det är!


Kommentarer
Postat av: Skärpt

Ja, här har du lyckats identifiera en av livets stora frågor. Men så som jag ser det handlar skärpbehovet inte om storlek på magen utan om storlek på byxorna. Även en riktigt tjock person kan behöva skärp om det är så att han eller hon har köpt för stora byxor. Och samma gäller för smala. Det vanligaste tror jag emellertid är att man använder skärp som en accessoar för att helt enkelt piffa till sin utstyrsel lite! Jag tycker att du kan diskutera detta med tanten nere på expeditionen nästa gång ni möts. Ha en bra dag!

2007-11-23 @ 09:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0