När jag nästan vann 50 000 kr i nästan-tv

När jag satt på bussen på väg till slutcastingen för Singing Bee funderade jag på hur de andra deltagarna skulle se ut. Skulle de vara unga eller gamla? Tjejer eller killar? Tänk om det bara skulle vara en massa fjortistjejer och jag? När jag kom fram satt de andra redan utanför och väntade. 3 st tjejer i min ålder, 1 st kille i min ålder och 1 st äldre dam. En av tjejerna berättade att hon tävlade i karaoke och en annan pratade om att hon hade vaknat upp i morse och plötsligt varit osäker på vilken vers som kom först i en låt så hon hade varit tvungen att ringa sin mamma och dubbelkolla.
"Vilka låtar är du bäst på då? Schlager?" frågade karaoketjejen den ende killen.
"Alltså, schlager gillar jag egentligen inte, men de låtarna hör man ju liksom ändå så man kan ju ändå alla".
Jag började bli nervös. Alla verkade vara superduktiga. Producenten kom ut och vi fick komma in i salen. Allt skulle göras precis som i det riktiga programmet sen: Vi skulle slås ut en efter en i olika delmoment. Jag hamnade sist i raden redan från början så jag började tro att det skulle vara kört innan jag ens fått öppna munnen. Om alla andra klarade sin låt skulle jag åka ut direkt. Men... det gjorde de inte. Faktiskt var det bara en tjej som klarade sin låt. Sedan var det min tur. Jag fick "Islands in the stream" så det var inga problem. Sådär fortsatte det genom de olika tävlingsmomenten. Varje gång åkte en person ut. Vi fick höra intron och skulle sjunga början på låten. Vi fick välja olika genrer och vi fick fylla i luckor i låttexter. Till slut var det bara jag och en tjej kvar. Då skulle vi duellera. Programledaren sa en låttitel och man fick välja om man ville sjunga den själv eller ge den till den andra personen och hoppas att hon sjöng fel. Den andra tjejen fick Lyckliga gatan med Anna Lena Löfgren och gjorde misstaget att ge den till mig så jag tog ledningen direkt. Själv lät jag henne misslyckas på Papa don´t preach och sedan var det klart: jag var ensam kvar. I det sista tävlingsmomentet har man (i det riktiga programmet) chans att vinna 50 000 kr om man klarar 5 av 7 låtar. Låtarna spelades upp. De var ganska lätta tycker jag. Och sen var programmet slut:
"Grattis. Du har vunnit 50 000 kr", sa programledaren. "Och här är pokalen." Ja, det fanns ju inga 50 000 kr, och ingen pokal heller tyvärr, eftersom det bara var en casting. Men det var rätt kul ändå.  = )

Kommentarer
Postat av: F

Du är grym ju! :)

2007-11-18 @ 13:22:18
Postat av: Annapanna

WOW! Jag hoppas verkligen att du ser till att jag får komma och kolla på det riktiga programmet!!

2007-11-23 @ 15:36:25
URL: http://www.annahallberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0