Sahara Hotnights

Igår var jag på konsert på Tyrol med LM och Miss J och hennes flicka. Vi skulle se Sahara Hotnights, men först kom något uselt förband som jag inte minns vad det hette och sen fick vi vänta och vänta och vänta.. Man hann i grodan ro köpa mer dricka, gå på toa, räkna publiken och kvisthålen och vad man nu mer kan underhålla sig med. Jag trodde först att Linda Bengtzing satt framför oss men det var tydligen bara hennes frisyr som hade tagit med sig en annan flicka. När LM och jag hade tröttnat på att hitta på sarkastiska kommentarer om omgivningen och istället började testa om det kunde vara bekvämt att sova med huvudena lutade mot varandra kom till sist bandet. Och då vaknade vi! Direkt körde de igång med "A visit to Vienna" och det rockade skönt. Sedan fortsatte det i raskt tempo med låt efter låt och det var sååå bra! Jag diggade musiken och LM diggade trummisens armmuskler och sångerskans lädertights. Publiken verkade uppskatta "Cheek to cheek" allra mest. Miss J menade dock att scenframträdandet var lite tråkigt. "De stod ju bara där". Men hallå liksom, vad spelar det för roll om de "bara står" när de spelar en massa bra musik?

image92
Sahara Hotnights. Foto: Miss J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0