Samtal med utlandet

R: Morrn morrn city :)

Annie: Moi moi Åland!

R: Hehe.. kan du också räkna till 3 på finska? Det brukar vara "Moi" och kunna räkna till 3 som de flesta brukar kunna :)

Annie: Nejdå, jag kan räkna ända till nitton faktiskt. = ) Och dessutom kan jag säga banaanipää*, hyvää tarjousta**, Naantalin kylpylä*** och meriravintola****. Det du. ; ) Och vänta bara tills du får se vad jag kan säga på ryska! Haha..

R: Det var som fanken! :) Antar att du har kryssat ett antal ggr till den finska sidan och fått i dig både god mat samt ett hotellrum på ett spa :D  Hmm.. kör hårt på ryska också så ska vi se vad jag kan :D

Annie: Du tycker alltså att mitt finska ordförråd avslöjade ett och annat? Hehe. = ) Ryskan kan jag tyvärr inte skriva utan bara uttala. Men jag kan förutom de där vanliga orden som vodka, perestrojka och glasnost säga: "Där är en katt" och "Här är förskräckligt varmt och kvavt. Öppna fönstret." Och jag har faktiskt testat det på en ryska en gång också, och det funkade! Tyvärr började hon sedan rabbla en massa annat på ryska som jag inte fattade ett skvatt av. Det är faran med att låtsas kunna ett språk. =)


*bananhuvud

**fina erbjudanden

***Spahotellet i Nådendal

****havsrestaurang


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0