Min bångstyrige far och jag

Idag har jag och föräldrarna, även kallade Moms och Pops, varit på dop. Det var mitt kusinbarn Elin som skulle döpas och efteråt var det mottagning i min kusins nya fina hus.
Jag blev lite orolig ett tag att Pops inte skulle uppföra sig för jag fick lite dåliga vibbar när han skuttade ut genom ytterdörren därhemma och inte kunde få på sig skorna och Moms och jag undrade vad han höll på med. Jo, han hade fått kramp i foten sa han och haltade iväg som nån skadad Gestapoman och mumlade något om "mein Krampf". Men det visade sig att han uppförde sig rätt bra sen på dopet i alla fall. Förutom när han fiskade upp en 3 månader gammal kanelbulle ur rockfickan. Och när han gömde sitt korsord i psalmhäftet. Och när dopbarnets far höll tal och sa att alla gästerna förstås var välkomna in om de hade vägarna förbi och Pops tittade upp i taket och sa att: "Ja, det gör vi nog ofta." Men, som sagt, han skötte sig faktiskt riktigt hyggligt idag.  =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vill träffa din pappa! Han verkar vara ett original! :D

2007-10-29 @ 16:49:04
URL: http://www.annahallberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0