Morotstjuvar

"Ord kan ha OLIKA betydelser älskling", säger badkarsmannen i "SOS, en sällskapsresa" om länsvind, länspumpar och länsstyrelsen. Och så är det ju. Igår hade jag tex en "Helkväll på stan", innebärande att jag hämtade LM på jobbet, körde henne till hennes nya lägenhet i Nacka och hämtade en nyckel till ett förråd, körde henne till Solna där vi hämtade hennes saker i förrådet, körde tillbaka till Nacka där vi lastade ur sakerna i den nya lägenheten, körde till Max i Hammarby Sjöstad och åt en mycket sen middag, körde till OKQ8 och tankade och hämtade frukost till LM, och sedan tillbaka till Nacka och lämnade LM. Till sist körde jag hem till Kungsholmen där jag somnade så gott nån gång efter midnatt. En helkväll alltså. = ) 

På dörren till LMs nya granne hade ett barn hängt upp en träskylt där något stod skrivet med en sån där brännare man använde i träslöjden (minns ni?). Jag läste på skylten: "Välkomna (Obs: morotstjuvar ej välkomna!)"
"Vad lustigt. Morotstjuvar?", sa jag till LM. Hon gick fram och tittade på skylten.
"Jag tror det ska stå inbrottstjuvar..."
"Aha. Ja, det är möjligt. Eller så bor det kaniner i lägenheten."

Eftersom vi inte hittade någon parkeringsplats lånade vi en förhyrd plats av någon hyresgäst och hoppades att personen i fråga inte skulle komma hem just när vi var uppe i lägenheten och lämnade saker. Från fönstret såg vi hur andra bilar körde in på andra förhyrda platser.
"Vad säger vi om någon skäller ut oss för att vi snott deras plats när vi kommer ner igen?", undrade LM. Jag funderade lite.
"Kanske: "Åh, ursäkta mig, jag är lite skärrad just nu förstår du för jag har just haft morotstjuvar i min lägenhet.""


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0