Att jobba, eller icke jobba. Det är frågan.

I morse var jag på intervju på en gammal arbetsplats men med en ny chef. Den nya chefen funderade på att nyanställa och då hade den gamla chefen sagt att den nya chefen borde prata med mig. Så det gjorde hon. Länge. Två timmar pratade vi. Hon var som en skjutjärnsreporter och ville veta varenda liten detalj om mig.

Jag lyckades dock luska ur henne en del också. Jag fick klart för mig att det här jobbet skulle vara mycket krävande, innebära mycket övertid och att jag skulle få börja med tråkiga rutinuppgifter innan jag fick gå vidare med mer ansvar. Förutsatt att den nya chefen nu beslutar sig för att nyanställa så står jag inför ett val: Mitt nuvarande jobb med trevliga kollegor, en trevlig kompis och för lite att göra eller ett nytt jobb med en massa hårt arbete där jag förmodligen kommer lära mig väldigt mycket.

Ja, vad tycker ni? Jag är rätt lat och bekväm av mig, men jag vill ju faktiskt ändå arbeta med något där jag känner mig nyttig och gör vettiga saker. Kanske jag inte borde ha något av jobben. Ska vi starta upp det där designföretaget vi pratade om istället, Anna?

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är på! :) Har redan skickat mail till fh-tidningen. Prata med din kompis L om att vi vill ha praktik :) Snart är saken biff!

2007-09-14 @ 16:32:34
URL: http://www.annahallberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0