Hoppet är den bästa frukosten

Mina axlar gör ont. I lördags släpade jag stora hinkar med plommon på tunnelbanan och försökte hålla dem undan folks dreglande blickar. (Kan man ha en dreglande blick? Nåja, struntsamma.) Jag upptäckte att plommon är rätt tungt och det känns i mina ömma muskler nu. Sen gick jag också på gymmet på söndagen och plågade musklerna lite till. P och jag laddade med Red Blazing Chick och jag lyckades tvinga på henne en påse plommon också innan vi gick och styrketränade. Det är allt bra skönt att få träna. Jag hoppas att mina röntgenbilder på onsdag visar något fel och att det felet kan lagas så att jag får springa snart igen. "Hoppet är den bästa frukosten, men en dålig middag", sa Sir Francis Bacon. Om någon förstår vad det betyder kan ni meddela mig.


Nu sitter jag och funderar på vad man lagar för middag åt en vegetarian. Det borde ju inte vara så svårt, men de saker jag kommer på känns inte så festliga. Jag lutar åt soppa och hembakt bröd just nu. Kanske är det inte jättefestligt, men gott är det ju i alla fall.  = )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0