I den finska telefonkön

Jag sitter i telefonkö till Sonera i Finland för jag vill ändra på en fakturaadress. När jag slagit numret blir jag först välkomnad av en automatröst på finska, svenska och engelska. Det verkar lovande! Sedan kommer dock en annan automatröst och rabblar mycket länge på finska. Jag förstår ingenting. Sedan vill rösten tydligen att jag ska välja något. Jag uppfattar nämligen "bladderbladderbladderbladder: YKSI. bladderbladderbladderbladder: KAKSI bladderbladderbladderbladder: KOLME..." Jag suckar och undrar vad jag ska göra medan rösten pladdrar vidare. Då. Plötsligt: "För betjäning på svenska, tryck 6." Jag hajar till och trycker 6. Inget händer. Rösten fortsätter att rabbla. Jag chansar då vilt på att trycka 6 och fyrkant. Jag blir kopplad någonstans. En annan automatröst rabblar ännu ett stycke på finska. Sedan hoppar jag till av chocken när finsk hårdrock börjar vråla ut ur luren. Pausmusik? Mer finsk hårdrock, sedan finskt dansband, sedan nåt operaliknande och sen mer hårdrock. Ca 15 minuter väntar jag. Jag undrar om jag fortfarande sitter i kö till något och i så fall till vad. Plötsligt svarar någon. Tyvärr på finska. Jag frågar om hon talar engelska. "No" säger hon. Och sedan: "I ask someone to call to you".
"Ok, thank you", säger jag. Sedan är det tyst. Ingen ringer.

En annan kö jag stått mycket i på sistone är den svenska vårdkön. I går var jag hos Doktor Nr 3 och tro det eller ej, men det verkar som att han kommer skicka mig på magnetröntgen! Jag blev jätteglad och lättad och hade förmodligen skuttat högt av glädje om jag inte haft så ont i mitt knä.

Kommentarer
Postat av: Webbyggare

Stackars dej! Dumma finnar! Mitt tips är att köpa nåt frätande acnemedel. ;)
Har du lyckas lägga in detta formulär själv? Eller ligger den i bloggmallen?
Imponerad ifall du har lyckats själv ;)

2007-09-04 @ 11:43:53
URL: http://www.annahallberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0