I´m so exhausted (oh yeah)

Skrivet lördag kl 10,30

LM, igår lät det där med att göra det till tradition att dricka champagne på förfesten som en jättebra idé, men idag känns den inte lika lockande längre. Mitt huvud snurrar fortfarande och jag får kväljningar när jag tänker på den lunch det är meningen att jag ska inta om 1 timme och 15 minuter. Den här bloggen skriver jag på papper i mitt kök eftersom dataskärmen lyser så starkt att jag inte orkar titta på den. Jag har satt på en skiva med Enya på låg volym och försöker pressa i mig några klunkar te.

Igår var jag hemma från jobbet för att jag var så yr. Notera att detta var INNAN jag druckit någon champagne. Jag låg i sängen till tolv och sedan flyttade jag över till soffan. Framåt femtiden på eftermiddagen började jag känna mig pigg och tog en kort promenad. Det var ganska kallt så jag grävde fram ett par handskar och traskade iväg. Efter ett par hundra meter frös jag och skulle sätta på mig handskarna, men det var något som inte stämde: jag hade fått med mig två vänsterhandskar. Snopet. Men det gick i alla fall att få i fyra fingrar på högerhanden. Jag funderade på vilket som var bäst: att försöka dölja tummen på högerhanden eller att ha en tumme som står ut åt fel håll. Jag gick på den gamla tumregeln (hihi): "bättre en kroppsdel för lite än en för mycket" och vek in tummen. Det blev dock lite problematiskt när jag hittade en massa vackra kastanjer som jag ville plocka. Slutsats: Underskatta inte dina tummar. De är mycket bra att ha.

Efter promenaden kände jag mig mycket frisk och bestämde mig för att hänga med ut. Det var förfest hos Miss J och hennes fruga och sedan bar det av till Mango där Gina delade ut godis denna kväll. Nu idag känns det kanske inte som att det var en jättebra idé att gå ut, men det var i alla fall kul igår. ; )

Nu ska jag alltså iväg på lunch och bio med Lampis. Filmen heter "Tillsammans är man mindre ensam" och ni får förmodligen en recension av den i morgon. Efter filmen kommer jag nog bara vilja gå och lägga mig med M:s armar om mig. Hoppas att hon kommer vara lika slut som jag efter sina tentor och självförsvarskurser, så att jag kan sälja in den idén..  =)

Förresten, Pointer Sisters video var ju väldigt vågad, eller vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0