Min helg i bilder

I fredags flyttade vi in saker i syrrans nya lägenhet. Det mesta flyttade vi in i köket. I vardagsrummet finns än så länge endast två rosa lampor.

image130


På lördagen tog jag t-banan in till stan för att handla med Linda. På min tunnelbanestation hade någon hängt upp en massa affischer längs hela gångtunneln med budskap som "Jag har varit en gris låt mig bjuda dig till Paris" och:

image135

Jag undrar om det verkligen var någon som ville be någon om förlåtelse eller om det bara skulle vara en kul grej. Det är lite Amelie över det tycker jag. Ja, för er som inte sett filmen Amelie från Montmartre så kan jag berätta att Amelie klistrar in foton på sig själv i en killes fotoalbum. Där håller hon upp skyltar där det står: "Vill du träffa mig?" varpå killen tapetserar in alla Paris t-banestationer i affischer där det står: "Var och när?"

Idag var jag på Stockholms Slott tillsammans med L och en massa turister. Det var lite trångt och när man försökte ta kort var det en massa folk som knuffades så korten blev mest såhär:

image133

Hihi, men jag gillar faktiskt hur bilden blev. Och bra bilder ska ju fånga stämningen på platsen också.. visst? ;)
Efter att ha traskat runt på Slottet och fått utskällningar två ggr (först för att jag hade mobilen framme och sen för att jag försökte dra undan en gardin lite för att glutta ut genom fönstret) och lyssnat på en skojfrisk guide var vi hungriga och åt lite mat på Kaffekoppen bredvid en mycket stor ljusstake.

image134

 Sådär, nu har ni fått följa hela min helg. Spännande va? ; ) Nu ska jag ner i tvättstugan men dit får ni inte följa med för min smutstvätt är faktiskt en privat angelägenhet.

PS: Min mobil har lärt sig svenska igen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0