Mitt jobb är i himmelen

Jag har varit inne på Volvos hemsida och "designat" en egen bil. Jag såg nämligen en annons om att om man designade en egen bil där så hade man chans att vinna den sen. Väl inne på sidan förstod jag att man inte fick designa hela bilen själv utan bara välja mellan olika mönster som Volvo redan tagit fram. Jag valde ett chict ett med fjärilar på. Nu väntar jag bara på att de ska ringa och meddela mig att jag vunnit. Som tur är finns ju en ledig garageplats åt min nya bil med fjärilar på, eftersom min gamla bil, Mormor, ska åka till skroten efter sommaren pga rosthål in till bensintanken. (Snyft, det är så sorgligt.)

Men vet ni vad som är jättebra? Den här veckan har bara tre dagar! Eller, så kan man kanske inte säga. Men det är bara tre av de sju dagarna som är arbetsdagar. Isn´t it lovely, isn´t it wonderful?

Mitt jobb är förresten i himmelen. Jag har kanske inte berättat det? Varje dag tar jag hissen upp till 4014:e våningen där det hörs ett litet pling och en inspelad röst säger: "Välkommen till avdelningen för mirakel och änglainsatser". Där kliver jag ur och går bort till mitt egna moln där jag sitter med en stor kikare och spanar ner på världen. När jag ser människor som behöver lite extra hjälp eller uppmuntran skriver jag en liten lapp och skjuter iväg den med pilbåge bort till avdelningskontoret där de skickar ut lämplig hjälp till just den personen. Jag trivs verkligen med mitt jobb. Det är så härligt att se hur ledsna människor lyser upp när allting plötsligt ordnar sig.

Har ni någonsin varit med om att er fantasi skenar iväg med er? Ja, mig händer det ganska ofta. Som i stycket här ovanför tex. Mitt jobb är faktiskt i himmelen, rent geografiskt. Fast bara på elfte våningen. Det känns dock som att det är väldigt högt upp och man har en fantastisk utsikt över Stockholm. När vi har fönstrena öppna händer det att det flaxar förbi en fiskmås och skriker nån meter ifrån en. Då blir jag glad och tänker på att nästa gång jag hör måsarna skrika är det sommar och jag kommer att ligga och sola på en klippa vid havet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0