Sonntag

Just när jag dragit av mig tröjan för att ta en dusch plingade det på dörren så jag fick dra på den igen och gå och öppna. Utanför stod två små tjejer.
"Öh.. hej...."
"Hej?"
"Jo, min bror bor i lägenheten här bredvid och han har gett oss nycklarna men vi lyckas inte öppna.."
(Jag skrattade lite eftersom jag faktiskt hört brodern OCH alla mina andra grannar svära ute i trapphuset (Men VAFAN! DÖRRJÄVEL!) när de försöker ta sig in genom dörrarna som är försedda med riktigt komplicerade lås.
"Vi tänkte, eftersom du bor här kanske du kan vet..", fortsatte tjejerna.
Jag tassade alltså ut i trapphuset och började vrida nyckeln hit och dit i min grannes lås. Det gick verkligen inte. Jag hittade det där läget man måste få in nyckeln i för att kunna öppna, men där var det bara stopp. Jag skakade på huvudet.
"Tyvärr", sa jag. "Jag lyckas inte".
"Okej, tack i alla fall" sa tjejerna och fortsatte vicka på nyckeln nån kvart till innan de gav upp.
Skönt att man bor i ett så inbrottssäkert hus. Men kanske tur att man bor på nedre botten ifall man skulle få problem att ta sig ut...

Igår hade jag skön hemmakväll och bara slappade, medan min vän partypinglan Miss I var på Spybar:

Annie säger: Vad var det som releasades på det där releasepartyt?

Miss I säger: Jag förstod inte riktigt det. Frågade flera gånger varför vi va där, men fick inget vettigt svar.

Kolla här vilken häftig tjej som var med i Talang 2008. Fattar inte hur nån så liten kan ha så mycket röst!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0