Shopping på internet

Idag är jag hemma och har kvinnoont så jag har passat på att surfa runt lite på nätet. På HUI hittade jag en intressant rapport om smarta affärsidéer inom e-handel. 

Vad mycket smarta saker folk kommer på. Jag läste bland annat om klädföretaget My virtual model, där man laddar upp en bild på sig själv så man kan prova kläder över nätet. På Mormor.nu stickar RIKTIGA mormödrar själva varorna till barnen. Hihi. Det finns också sidor där man kan designa sina egna kläder, väskor och smycken. På Tailorstore kan man tex skräddarsy sin egen skjorta. Bemz har kommit på den enkla men geniala idén att göra nya överdrag till ikeas soffor. Fler sajter från rapporten finns i listan nedan!

Själv gillar jag att handla på nätet och jag har redan använt mig av Amazon, Adlibris, CDON, InkClub, Ginza och Pocketogram. Idag ska jag testa Dammsugarpasar.nu också för jag upptäckte just att de var slut.


Standardvaror

Lensway

InkClub

Nyatorkarblad.se

Dammsugarpasar.nu

Alvén och Ingvarsson däck och fälgar

Micro bildelar

Cyclecomponents


Nöje

Amazon

Adlibris

Bokus

CDON

Ginza

Tidningsbutiken


Presenter

Pocketogram

Scandinavian Design Online

Delicard

Bluebox gifts

Personal shopper

Postkakan

Favouritz

Box experience


Mode

My virtual model

Zoovillage (märkeskläder)

Have2have (skor)

Lyxoutlet.se

Catalog.se

Mamastore

Babyshop

SweOne

Mormor.nu


Skräddarsytt

MakeYourOwnJeans

Tailor Store

Skjortmakarna

Knapp.nu

Freddy&Ma


Personlig design

Naked & Angry (tapeter)

KonstNet

Omslagspapper.se

Kortdesign

Visitkort.nu

Personlig almanacka


Låna

Bag borrow or steal

Fnitter

Netflix film


Hem

Bemz (nya överdrag till ikea-möblerna)


Sport

Gymgrossisten

Budo & Fitness

Ten7

Innebandybutiken


Omvärldshänsyn

Alonovo.com

TOMS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0