Dagens trivialiteter

"Nej", utbrister jag stönande när Stefan Holm river, där jag sitter framför datorn på jobbet och lyssnar på höjdhoppet i lurarna. Detta får Gullinuttan att nyfiket kila fram till min plats.

"Är det OS? Vad är det nu?"

"Höjdhopp."

"Har hon hoppat?"

"Hon?"

"Är det Carolina Klüft som hoppar?"


För att slippa fortsätta denna intelligenta idrottsdiskussion med Gullinuttan gick jag istället ut och promenerade med G. När vi gick längs vattnet kom en blond yngling joggandes från andra hållet. G tittade stint på honom.

"Jag tror jag känner honom. Först trodde jag det var min mans bror."

"Det är Björn Gustafsson", sa jag.

"Aha. Han är komiker?"

"Ja. Tur att du inte skällde ut honom för att han inte hälsade."

Det lär väl i och för sig hända offentliga personer rätt ofta att folk kommer fram och tror att de känner dem. Skönt att man inte är kändis. Så slipper man bry sig i fall folk tycker man har fula kläder på sig när man är ute och joggar. Nej nej Björn, dina var jättefina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0