Mina OS-girls

Det finns två idrottare jag verkligen hejar på under OS. Båda två skulle tävla idag. Först ut var Susanna Kallur, som trillade över första häcken. Typiskt. Jag såg på henne på webbtvn på min dator på jobbet och svor och hoppade upp och ner i stolen. Gullinuttan undrade hur många fler lopp hon skulle springa. "Fler lopp? Det blir inga fler lopp. Hon ramlade ju", sa jag irriterat. "Jaha, får man inte springa mer då", undrade Gullinuttan. Jag tror inte Gullinuttan är alltför bevandrad i idrottens värld.
Sedan kom min andra darling, Jelena Isinbajeva i stavhoppet. Hon satte nytt världsrekord så då blev jag i alla fall lite gladare och stoppade undan godispåsen jag haft för att trösta mig med efter häckloppet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0