Muffinsbak

Jag är en riktig gottegris och dessutom blir jag ofta hungrig. Som tur är finns det en gyllene medelväg. Jag brukar baka muffins som är lite mer nyttiga och matiga att ha till mellanmål. Det som gör dem lite nyttigare är bland annat att jag bytt ut en del av mjölet mot müsli, har olja istället för smör och honung och äppeljuice istället för socker. Idag har jag bakat två sorter. Först bakade jag muffins med blåbär och hallon. De blev riktigt fina tycker jag. Sedan testade jag att hacka choklad med 70% kakao och blanda det med hackad mandel, hackade valnötter, havregryn och krossat linfrö. Jag ska testsmaka dem nu, men de ser fina ut i alla fall. = ) Nästa gång tror jag att jag ska göra en omgång med äpple och kanel i. Mums. = )

 
Choclatty!                                                      Bärig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0