Naturen före kulturen

Ni som är i Stockholm på söndag vet vad som gäller va? Världens längsta bokmarknad på Drottninggatan! Typiskt att jag missar den. Ni får berätta om era fynd sen.


Min granne och jag gav varandra förundrade blickar när vi möttes utanför porten, jag iklädd shorts och linne, hon iklädd jeans, huvtröja och dunväst! Jag vill bestämt mena att det är jag som har rätt. Det är ju sol ute och 20 grader i skuggan!


När man kommer tillbaka från semestern på en torsdag blir tidsperspektivet helt fel. Jag undrade varför det dukades fram chokladtårta i fikarummet en vanlig tisdag. Vi brukar ju bara ha fredagsfika. Sedan insåg jag att det faktiskt VAR fredag och det var ju en trevlig insikt. C undrade om han skulle ringa mig i morgon bitti och påminna mig om att det var lördag så jag inte skulle gå till jobbet i onödan, men eftersom Systeryster kör ut mig till skärgården ikväll bör det gå problemfritt.

Nu ska det packas. Hoppas vattnet är badbart!


Trevlig helg på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0