Schlagerhög

Ååååååh vad nöjd jag är med årets schlagerkväll på Priden! Och jag hade gissat så rätt på vilka som skulle komma! Lyckades pricka in Linda Bengtzing, Ola, Charlotte Perelli, Sanna Nielsen, Velvet, Lena Ph... Janne Lukas (Växeln hallå), Måns Zelmerlöw och Sofia Källgren hade jag INTE gissat på eftersom de var där förrförra respektive förra året, men jag blev jätteglad ändå. Jag bara ÄLSKAR "Handen på hjärtat". Att Lili & Susie skulle komma hade jag inte heller kunnat gissa och det var också hur kul som helst! Vi fick höra hela tre låtar: "Bara du och jag", "Oh Mama" och "What´s the colour of love". Vilken nostalgi. Kul var det också att Dana International, Annelie Rydé, Hanson och Carson utan Malmqvist, Petra Nielsen, Rångedal, Lotta Engberg (åh, hon är så go) och Tommy Nilsson kom. Systeryster och jag älskade "En dag" med Tommy när vi var små. Vi gjorde egen musikal med grannbarnen på landet och sjöng "En dag" med en ny text. Ah, those were the days my friend.. hoppsan, nu kom jag in på den där igen...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0