Årets klipp

Idag, mina vänner, har jag förutom en tur till gymmet ägnat dagen åt shopping. Både kläder och mat och hushållsartiklar har jag handlat. Shopping är mycket uttröttande känner jag, men det är ju roligt när grejorna är så väldigt mycket billigare.
 
På Stadium hittade jag en snygg vinterjacka. Den hade kostat 599 kr men var nu nedsatt till 399 kr. Den slog jag till på. När jag kom fram till kassan ville tjejen där ha 187 kr av mig. Det tyckte jag lät väldigt lite. "Jaha, jag råkade slå in juniorstorleken", sa hon. "Då blir det 224, 50 istället." Jag tyckte det också lät väldigt lite, men hon tyckte uppenbarligen att det skulle vara så. På kvittot läste jag: "299 kr - 25% aktivitetserbjudande = 224,50." Jaha? En himla massa rabatter verkar de ha på Stadium. Men gärna för mig. En 600-kr-jacka för 225 spänn är ju verkligen ett kap.

Jag har avslutat kvällen genom att se på Harry Potter and the Goblet of fire. Den är riktigt läskig ju. Den där stackars Mr Potter får se både ett och annat. Konstigt att han inte är ett nervvrak som bara sitter och stirrar tomt framför sig. Fast då skulle de återstående böckerna inte bli så roliga förstås... ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0