E-ämnen

Hej på er!

Hur har ni det? Själv har jag varit en tur till gymmet och sedan handlat och lagat lunch. Emma pratar hela tiden om farliga E-ämnen i maten så jag bestämde mig för att läsa på allt jag handlade vilka E-ämnen det innehöll. Det var inte helt lätt faktiskt. På vissa förpackningar står det ju E så att man ser det, men på andra står det "förtjockningsmedel" eller "stabiliseringsmedel" eller "konserveringsmedel". Hur vet man då om det också är farliga E-ämnen?
Till slut fick jag ihop en lunch helt utan E-ämnen. Tror jag i alla fall. Om de inte har gömt några E-ämnen i den utan att skriva det.


Kommentarer
Postat av: Siquidem

Då måste e-mail vara ganska farligt! :) Nä.



Skämt åsido, det där ser sjukt gott ut. Själv åt jag sojakorv och potatismos. Säkert E-späckat. Men det funkade, har inte muterats än. Tror jag.



2008-12-06 @ 16:41:41
URL: http://siquidem.blogspot.com
Postat av: Annie

Ja, säkert. Man kan få musarm. ; )



Tydligen tror forskarna att alla de däringa E-ämnena i maten är orsaken till att vi har så mycket allergier och astma och sånt. Och de tror att nervsjukdomar som ALS också kan ha kommit av alla de där konstgjorda sakerna i maten. Läskigt!

2008-12-06 @ 17:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0