Es gibt schon so viel

Om man är tillräckligt trött och jobbar över blir allt så roligt efter ett tag. Det står alltid så konstiga saker på fakturorna jag får. Vad sägs om: "Gasdagarna, middag".  Är det bara jag som får associationer här? Nästa faktura: "Omhändertagande av tekniker Karl Svensson". Undrar vad han hade råkat ut för stackarn...  Och sen den här:



Har man tråkigt kan man alltså köpa sig en oväntad framtid för bara 195 kr. Det är nog sant att man kan köpa vad som helst i dagens samhälle. Ja, det är väl som Die Schröders sjunger: "Es gibt schon so viel und es wird immer mehr und wir können alles kaufen. Aber am besten ist immer noch saufen saufen saufen".

Kommentarer
Postat av: Siquidem

Haha! En oväntad framtid, tack! Får den plats i brevlådan eller ska jag hämta den på Posten? :)

2008-12-17 @ 07:57:25
URL: http://siquidem.blogspot.com
Postat av: Annie

Ja, det vet jag faktiskt inte. Det framgick inte av fakturan. = )

2008-12-17 @ 12:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0