En kåt foåga

Idag tog jag mig ur sängen en och en halv timme tidigare än vanligt för att jag skulle ha genomgång av nya arbetsuppgifter med en tjej på jobbet. Det var HÅRT att komma ur sängen! När jag sedan kom till jobbet var tjejen inte där. Hon var hemma med sjukt barn. Kul.

Klockan elva knallade jag iväg till kiropraktorn. Där fick jag göra mitt vanliga test, att stå på ett ben på telefonkataloger och böja benet sakta.
"Nej men titta, det viker sig inte", sa kiropraktorn. Jag blev så häpen att jag försökte titta ner på benet och nästan trillade av katalogerna. "Du har hittat muskeln", sa han med sin vänliga dalmålsstämma.  Så kiropraktorn var glad, Annie var glad, och matadoren, han var gladast av dem alla. Ursäkta, jag halkade visst in på tjuren Ferdinand. Var var jag? Jo, just det. Jag var alldeles till mig:
"Är det sant? Har jag hittat muskeln?"
Jag var glad i flera minuter när jag låg på britsen och blev knäckt på allehanda ställen. Men då, plötsligt, körde han in sina fingrar i magen på mig.
"Aaaaaaaaaa", skrek jag och tittade förskräckt på honom.
"Jo, jag kommer inte åt höftböjarmuskeln för den sitter bakom ryggkotorna så jag måste ta den framifrån genom magen. Det är ingen fara. Tarmarna är inte tryckkänsliga."
Yeah right, "ingen fara".. du ska se hur skönt DU tycker det är när nån kör fingrarna i magen på dig, tänkte jag.
Tyvärr har ju kiropraktorer rätt att göra illa en, medan man själv inte får nypas tillbaka. Det är ju synd.

Tillbaka på jobbet satt min chef och ringde efter några listor.
"Heij. Ja hao en kåt foåga", sa hon gång på gång. Detta ska dock inte tolkas som att hon är översexuell eller har några gynekologiska problem. Hon är bara från Skåne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0