Middag var det i alla fall

Idag har jag varit på en kompismiddag. Nej, förresten, någon man aldrig träffat kan man nog inte kalla "kompis". Och det var inte en dejt heller. Några sådana intressen fanns inte med i bilden. Middag med en bekant? Kan man vara bekant med någon man aldrig träffat? Det här med att lära känna folk över nätet ställer verkligen till med problem.

Idag var jag alltså på middag med en främling och det var mycket trevligt. Vi pratade mest om böcker och skrivande. Ganska länge pratade vi: Vi hann med både middag på en indisk restaurang och choklad med vispgrädde på ett café. Främlingen, eller vi kan kalla henne för A, eftersom det är första bokstaven i hennes namn och det ju är kotym på denna blogg att kalla folk för första bokstaven i deras namn, läser en skrivarkurs på heltid. Jag blev mycket avundsjuk. Tänk att bara få ägna sig åt skrivande hela dagarna. Själv hinner jag ju knappt skriva alls eftersom jag jobbar med ekonomi hela dagarna. Apropå det borde jag nog gå och lägga mig nu, så jag orkar jobba med ekonomi hela dagen i morgon också. Godnatt därute, var ni än är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0