So what´s the score?

Den här helgen kan knappt räknas som en riktig helg för den har bara innehållit en massa arbete. Moms och jag har gjort bokslut, handlat kontorsmaterial och tryckt ut hundra kontrolluppgifter och klistrat på frimärken och klistrat kuvert. Det enda positiva är att lägenheten blivit mycket renare. Moms klarar nämligen inte av oordning: "Den här papperskorgen är full. Jag tömmer den. Oj, vad dammigt det var på den här hyllan. Kan jag ta den här trasan?" Till en början bad jag henne låta bli men det fungerade inte så efter ett tag gav jag upp. På eftermiddagen gjorde vi sedan en paus i arbetet och skjutsade min lilla syster till Arlanda. Hon ska nämligen tillbaka till Wien och skriva tentor i en månad innan hon får komma hem för gott igen. Sedan fortsatte vi arbetet och strax efter fem blev vi klara. Momsen tog alla kuverten och försvann och jag sjönk ner i soffan och spenderade lite quality time med några av mina vänner. Den senaste veckan har vi alla funderat på samma sak. Det känns i och för sig bra att inte vara ensam om sina problem.
Macy Gray: We had such a good time. Why didn´t you call me? I thought I ´d see you again.
Jag: Jo, precis så tyckte jag också. Men igår hörde hon faktiskt av sig. Ändå är jag lite osäker på vad hon vill.
Elvis: A little less conversation a little more action please?
Jag: Precis. Det vore nåt.
Belle & Sebastian: There must be a reason for all the looks we gave and all the things we never said before. So what´s the score?
Jag: Mm. Vissa av blickarna var riktigt sköna..
Lili & Sussie: If you want my love will you ring my bell?
Jag: Jag har faktiskt aldrig fattat vad ni menar med det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0