Where have all the flowers gone?

Jaha, så är veckan snart slut! Idag hade jag ett samtal med min chef, som visade sig vara nöjd med mig och ville behålla mig efter provanställningen. Hon tyckte att jag var mycket bra på att skriva manualer och utbilda människor så hon undrade om jag också ville bli utbildningsansvarig.
"Skulle du klara att stå inför 30 konsulter och hålla i en utbildning", undrade chefen.
"Javisst, bara jag slipper sjunga", svarade jag.
"Du slipper sjunga."
"Ok, då säger vi så."

När jag var klar med samtalet hos chefen höll vi avslutningskalas för en dam som gick i pension. Det bjöds fyra sorters tårta och jag lyckades sno åt mig nästan bara den där goda inglaserade frukten som låg i mitten på frukttårtan. (Sssch, säg inget....) Sedan hölls det tal och delades ut presenter. Den avgående damen avgick med fyra stora blombuketter från kalaset. Men G såg lite moloken ut:
"Jag får aldrig några blommor. Jag vill också ha blommor. Tulpaner! En stor bukett med tulpaner skulle jag vilja ha."

Sedan var dagen slut och jag svängde förbi mataffären för att få med mig lite middag hem. Precis vid ingången stod en massa fina tulpaner... Ja, jag vet vad ni tänker. Och det är klart att jag gjorde det. Två buketter köpte jag som G ska få i morgon. Man måste ju ta hand om sina vänner.

Puss på er.

Eder Alltid Lika Tillgivna Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0