Sommarkväll i Stockholm

Då var det redan onsdag! Bara en och en halv vecka kvar tills jag får en veckas semester! Hold on, feel a little stronger, som Jamie Walters brukar säga.

Igår var jag på middag hos mina synnerligen (bara för dig H) trevliga vänner C och H och spanade in deras nya lägenhet vid Odenplan. Där fick jag en massa god mat i ett mysigt kök och vi pratade om allt mellan himmel och jord tills jag upptäckte att klockan var mycket och att jag borde gå hem och sova. Sedan strollade jag hem genom sommarnatten, förbi sommarpoesikvällen vid Stadsbiblioteket, förbi stora gräsmattorna hemma där en tjej just gav upp swingövningarna och gick hemåt med sin golfbag och förbi barnbadet där en tjej och en kille som såg väldigt kära ut badade fötterna, började stänka på varandra, började brottas och sedan till slut landade med ett plask i poolen, vilt skrikandes och skrattandes. Det är skönt med sommar.

Kommentarer
Postat av: h.

Ja men visst, det var verkligen synnerligen trevligt! Hoppas det blir synnerligen bra bio i helgen också.

2008-07-04 @ 09:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0